Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Rac
(22 Iunie - 22 Iulie)
Incepi sa interactionezi mai mult cu familia. Asta iti va da ocazia sa descoperi multe lucruri noi pe care nu le stiai despre unii membri ai familiei. Este un moment bun de reconectare si relaxare.
› vrei zodia taCultura generala
Alfabetul hawaiian are 12 litere.
› vrei mai multBancul zilei
Un ardelean si un oltean,se plimbau cu propriile masini,pe DN1,aveau o viteza de peste 150 km/h.Dintr-o data ei se ciocnira.
-Hei vrei sa bei?
-Da,sarbatoresc distrugerea masinii mele.
Olteanul bau jumatate de sticla,si i-o da inapoi ardeleanului.
-Hei,tu nu bei?
-Nu,eu astept politia.
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005
Pedagogie
Pedagogie scolara - subiect - sesiunea I proba E varianta 1
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 126545 bytes |
Proba scrisa la PEDAGOGIE
Proba e
Specializarile: bibliotecar-documentarist, pedagog scolar, instructor-animator,
instructor de educatie extrascolara
Sesiunea iunie-iulie 2005 Varianta 1
- Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
- Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
SUBIECTUL I. 20 puncte
Din perspectiva psihopedagogica, formarea conduitei, obiectiv important al educatiei
morale, vizeaza atat deprinderi si obisnuinte de comportare morala, precum si
trasaturi pozitive de caracter.
1. Explicati notiunea de conduita morala.
2. Definiti deprinderile morale si obisnuintele morale.
3. Explicati relatia dintre deprinderile si obisnuintele morale.
4. Precizati diferenta dintre trasaturile pozitive de caracter, pe de o parte
si deprinderile si obisnuintele morale, pe de alta parte.
SUBIECTUL II. 20 puncte
Scopul si obiectivul educational reprezinta doua categorii de finalitati educationale.
1. Definiti scopul si obiectivul educational.
2. Explicati relatia dintre scopul si obiectivul educational.
3. Enumerati cei trei indicatori care stau la baza tehnicii de elaborare a obiectivelor
operationale propusa de R.F.Mager.
4. Elaborati un obiectiv operationalizat, utilizand tehnica lui R.F.Mager, pe
o tema la alegere.
SUBIECTUL III. 25 puncte
Definirea rolului si a functiilor proiectarii activitatilor educative, ca premisa
a unui demers didactic reusit, este corelata cu doua moduri de abordare a procesului
instructiv-educativ si cu anumite conditii/cerinte care trebuie respectate.
Pornind de la aceasta idee, realizati o prezentare a cerintelor proiectarii
activitatilor educative, avand in vedere urmatoarele repere:
- evidentierea semnificatiei notiunii de proiectare a activitatii educative;
- mentionarea celor doua moduri de abordare a procesului instructiv-educativ;
- precizarea celor doua tipuri de atitudini fata de proiectarea pedagogica generate
de cele doua moduri de abordare a procesului instructiv-educativ;
- descrierea a trei conditii/cerinte care trebuie respectate in proiectarea
activitatilor educative.
SUBIECTUL IV. 25 puncte
Prezentati, in aproximativ doua pagini, trei functii si trei forme ale educatiei.
Ilustrati printr-un exemplu adecvat interdependenta dintre cele trei forme ale
educatiei.
Nota: In acordarea punctajului se iau in considerare si calitatea stiintifica
a prezentarii, organizarea acesteia si incadrarea in limita de spatiu precizata.